Les Ametlles

Ametlles

L’ametlla ha estat sempre un símbol de fertilitat al llarg dels segles. L’aroma que té, es diu que indueix a la passió en les dones. Es suggereix servir massapà o torrons en sopar romàntics o especials…

Les ametlles tenen alts nivells d’àcids grassos insaturats, que suposen el 93% del total de greixos. El més important és l’àcid oleic. El seu consum freqüent ajuda a disminuir els nivells de colesterol total i colesterol “dolent” o LDL al mateix temps que augmenten el colesterol “bo” o HDL. Al ser un aliment d’origen vegetal, l’ametlla no conté colesterol.

Pel seu alt contingut en vitamina E, l’ametlla proporciona una dosis extra d’antioxidants jugant un paper important en la prevenció de malalties coronàries i càncer. Una ració d’ametlles de 30 g aporta el 50% de la quantitat diària recomanada de vitamina E. També conté vitamina B6, en menor quantitat.

L’ametlla és el fruit sec amb major contingut en fibra, que és important per a facilitar i regular el trànsit intestinal, evitant així l’estrenyiment i la prevenció de malalties cardiovasculars.

Ls ametlles són una font important de minerals com el calci, necessari per a la formació i manteniment d’ossos i dents, el magnesi, el potassi, el coure, el fòsfor i el zinc.

Recomanacions

Especialment indicada per a persones amb colesterol elevat, que pateixen afeccions òssies, nervioses o del cor.

Les ametlles són molt valorades per a aquelles persones que no consumeixen productes lactis, degut a l’elevat contingut de calci que posseeixen. 100 g d’ametlles aporten quasi el doble de calci que en 100 cc de llet (equivalent a mig got).

Es poden prendre en l’esmorzar acompanyant cereals, muesli i iogurt, aperitius i són unes bones substitutes de la bolleria, emprades també en amanides i salses. Són molt utilitzades per a l’elaboració de productes de pastisseria com massapà, torró, pastissos, i en preparats alimentaris com llet d’ametlles, gelats i xocolata, entre altres. Les ametlles són utilitzades, fins i tot, com a base cosmètica.

Diferents estudis demostren que els individus que freqüentment consumeixen fruits secs, redueixen considerablement el risc a patir malalties cardiovasculars.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s